Monday 21 September 2015

PERMULAAN SEORANG JUTAWAN

Jika kita sedar bahawa kedewasaan kita ini ini sebenarnya bermula daripada seorang anak kecil, maka kita juga sepatutnya sedar bahawa potensi perniagaan kecil yang  seseorang ceburi berpotensi membesar menjadi sebuah perniagaan yang besar dan hebat.
Kita boleh memiliki bisnes yang besar melalui perkembangan bisnes kecil yang kita miliki.Oleh itu, buat permulaannya , mari kita berikan tumpuan pada senarai idea perniagaan kecil di bawah yang mampu anda dijalankan sebagai asas jika berminat untuk menjadi usahawan  yang boleh berjaya.seterusnya klik sini

JUTAWAN MALAYSIA : Datuk Haji Lambak Mohamad..Pengasas Kicap Kipas Udang
Sejarah kejayaan kicap jenama kipas udang bermula 25 tahun alalu apabila pengasanya Datuk Hj Lambak Mohamad memulakan perniagaan beliau dengan menubuhkan Zara Foof Industries mengeluarkan kicap secara kecil-kecilan dengan menyewa sebuah kilang dan memasarkan jenamanya kicapnya disekitar banda Johor Baharu..

Image result for kicap
Bermula dengan modal RM40,000, beliau tidak menoleh kebelakang bagi memastikan jenama Kicap kipas udang diterima. Kini jenama ini telah meniti dibibir rakyat Malaysia. Kawalan mutu product yg baik serta komitmen pekerja-pekerja yang tinggi serta  sama-sama berkongsi visi yg sama, kini produk tersebut telah mencatat jualan bulanan sebanyak RM120,000.

Keuntungan syarikat digunakan untuk perbelanjaan  promosi termasuk promosi di tv serta penyelidikan dan pembangunan bagi menambahbaikkan kualiti produk beliau. Penambahbaikan juga dapat dilihat dari proses pembungkusan jenama kicap tersebut yg terdapat pada penutup botol kicap tersebut yg semakin moden dan selamat.

Kini, jualan  Kicap kipas udang berjumlah RM6Juta sebulan serta beliau telah kembangkan kepada kepelbagaian produk makanan seperti sos,kaya dan lain-lain lagi. Jenama kipas udang ini juga telah melangkau jauh ke Asia Barat dan Negara-negara Asean. Dengan jualan syarikat mencecah RM82juta setahun, syarikat ini telah maju setapak lagi dengan penubuhan bangunan syarikat yg bernilai RM35juta di bandar perindustrian Larkin.

Adakah anda menduga, hanya menjual kicap..syarikat ini sekarang bernilai puluhan Jutaaan ringgit...bak kata perpatah “dimana ada kemahuan, di situ ada jalan” dan “sedikit,sedikit, lama-lama jadi bukit” (rujukan : http://www.carigold.com/portal/forums/archive/index.php/t-227661.html)


JUTAWAN MALAYSIA : Tuan Haji Mohamad Tamin.. Pengasas Kicap Tamin
Sejarah Kicap Tamin bermula apabila  Tuan Haji Mohd Tamin memulakan perniagaannya pada tahun 1951 di Batu Gajah, Perak dengan modal permulaan RM10 sahaja.

Bekalan atau modal yang paling bernilai adalah keazaman dan ketelitian dalam menghasilkan produk oleh pengasas kicap ini iaitu Tuan Haji Mohd Tamin. Beliau sangat teliti dalam memastikan kualiti produk beliau terjamin. Ramuan dan adunan serta proses pembuatan kicap ini amat dijaga rapi oleh beliau.Hasil daripada kesungguhan beliau dalam menjaga kualiti produknya, ia mendapat tempat dihati suri rumah dan warga kampung sekitar. Kesetiaan pengguna kepada produk beliau amat kuat, sehingga ada anak-anak muda yang bekerja di Kuala Lumpur tetap membawa kicap tamin sebagai bekal apabila pulang dari Kampung di sekitar Perak.

Image result for kicap tamin


Daripada pengeluaran harian sebanyak 700 botol sehari, ia telah berkembang kepada pengeluaran mengjangkaui 80,000 botol sos dan kicap sehari. Syarikat beliau juga telah setapak kehadapan dalam bidang pengilangan dengan kemampuan membuka kilang moden di Batu gajah dan Kuala Kangsar dengan jumlah pekerja 250 orang.

Syarikat beliau juga telah mempelbagaikan pengeluaran produk kepada pelbagai jenis produk seperti sos cili,sos tomato,cuka,dan pelbagai jenis kicap. Produk-produk syarikat beliau juga berjaya menembusi pasaran Jepun,Uk,Arab dan Indonesia. Kejayaan Haji Mohd Tamin ini diteruskan oleh anak-anak beliau melalui syarikat Salmi Hj Tamin Sdn Bhd,Zamani Hj Tamin Sdn Bhd dan Maju Tamin Trading Sdn Bhd.

Semoga cerita kejayaan Haji Tamin yang memulakan perniagaan hanya dengan bermodalkan RM10 ini akan memberikan nafas baru kepada motivasi diri anda dalam mencapai matlamat anda bergelar Jutawan.
 (sumber: http://wanlegend.blogspot.my/2015/01/jutawan-kicap-tamin-malaysia.html)


KICAP JALEN
Sejarah awal Jalen Sdn. Bhd. bermula pada November 1981 iaitu tarikh Jalil Enterprise ditubuhkan. Kegiatan utama ketika itu hanyalah membekalkan kicap berjenama Habhal secara kontrak. Kesedaran dan keinginan untuk menghasilkan produk jenama sendiri timbul sebaik sahaja kontraknya ditamatkan pada November 1986.

Image result for kicap jalen


Jalen adalah jenama Masakan, Makanan, Minuman yang terdiri daripada Kicap Manis, Kicap Lemak, Kicap Masin, Kicap Pekat, Sos Cili, Sos Tomato, Sos Tiram, Cuka, Tauchu, Kordial Sirap, Kordial Oren, Kordial Barli, Kordial Sarsi, Kordial Anggur, Kordial Mangga. Jalen adalah Jenama Islam yang diusahakan oleh Syarikat Jalen Sdn. Bhd yang berpengkalan di Johor. Syarikat Jalen Sdn. Bhd dimiliki oleh orang Islam. (sumber: http://www.mukminbrands.com/tag/jalen-sdn-bhd/)

CERITA JUTAWAN TAUKE KICAP
Dokumentari tentang orang membina empayer.yang  menceritakan kisah Tauke Kicap pernah disiarkan dalam RTM TV2.
Kisahnya, setiap hari keluarga cina ni membuat kicap dan taucu dari kacang secara manual. Jadi cara mereka ni memang secara ortodok. Rupanya dari keturunan atuk mereka sehinggalah sekarang mereka manjual kicap dari rumah ke rumah dengan membawa 10 botol berjalan kaki.
Kalau kicap tersebut satu berharga RM1.90, 10 botol bermakna dapat jualan RM19.00. Dari zaman atuk mereka sehinggalah generasi sekarang ni mereka masih lagi berjalan kaki rumah ke rumah dengan jerit “Kicap…kicap…” ( dalam bahasa cina ).
Sunguh pun mereka buat cara lama tapi sebenarnya mereka dah ada kilang proses kicap dan dua lori besar. Sebenarnya mereka dah kaya sebab dah supply ke restoran-restoran kicap mereka setiap hari.
Kenapa mereka tetap berjalan kaki lagi walaupun dah ada lori besar 2 biji dan kilang proses kicap. Katanya mereka buat begitu supaya mengingat kembali kesusahan atuk mereka membina empayer kicap semasa mula-mula dahulu.
Kalau kita nampak seorang cina jual kicap yang bawak 10 botol jalan kaki , pasti kita tak sedar bahawa orang tu Jutawan kicap. (sumber : http://hadzrin.com/2011/01/biar-mulai-dengan-kecil-tetapi-boleh-kaya/)

PELAKON EZANY NIZARIF MENGELUAR KICAP
Pelakon dan selebriti Ezany Nizariff kini  telah memiliki kilang kicap dengan  pelaburan sebanyak RM800,000. Pada mulanya beliau menjalankan perniagaan ini secara kecil-kecilan dan bila ada wang lebih beliau tingkatkan kualiti produk yang dihasilkan.
Sepanjang empat tahun berniaga menjual kicap dan belacan di bawah jenamanya sendiri,Ezany.

beliau  bersyukur kerana perniagaan makanan itu membuahkan hasil yang agak memberangsangkan sehingga mampu membuka sendiri sebuah kilang kicap dan belacan di Lestari Perdana, Seri Kembangan, Selangor.
Kini , jenama kicap dan belacan Ezany  telah diterima ramai dan anda boleh mendapatkannya  di beberapa pasaraya utama seperti Giant, Mydin dan Jaya Jusco.

Ezany juga  menyarankan agar para selebriti turut membuka perniagaan sebagai pendapatan sampingan masing-masing.
(sumber rujukan : http://mforum2.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=532594)
Ezany Nizariff Sudah Ada Kilang Kicap, Belacan Sendiri )

BAGAIMANA MEMBUAT KICAP TULIN
Kicap tulen diperbuat daripada soya yang ditapai atau diperam dengan koji. Koji atau nama lainya kulapuk adalah mikroorganisma dengan istilah saintifiknya Aspergillus orizae. Koji juga dikenali sebagai ragi. Tanpa kehadiran unsur penting daripada mikroorganisma ini, kicap tidak akan terhasil.
Garam digunakan kerana ia adalah sebatian yang selektif terhadap pertumbuhan mikrob. Hanya mikrob yang dapat bertahan daripada garam yang dapat tumbuh dan hidup dalam larutan air masin soya tersebut. Umumnya, terdapat banyak jenis ragi dan bakteria yang rintang terhadap garam seperti Zygosaccharomyces dan Lactobacillus.

Mikrob-mikrob ini akan memecahkan protein menjadi asid amino dan komponen perasa lain serta mengahsilkan asid. Penapaian resebut hanya terjadi apabila kadar garan cukup tinggi, iaitu antara 15-20 peratus.

Tempe kacang soya ini akan direndam dengan larutan garam antara 10 hingga 15 minggu. Pada
Lazimnya gula meraj akan ditambah untuk diberi perisa manis kicap. Namun, banyak pengusaha kicap sekarang menambahkan monosodium glumatamat (MSG) untuk menyedapkan rasa. Apabila kicap siap dimasak, ditambah perisa, ditapis dan disejukkan barulah ia dibotolkan.
(sumber: http://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=736084)

KICAP MURAHAN PENYEBAB KANSER
Sesetengah kicap yang berjenama murah ada juga yang menggunakan protein soya yang dihidrolisis. Walaubagaimanapun, ia mempunyai warna yang berbeza, iaitu lebih pucat seakan-akan karamel.
Kajian saintis daripada Agensi Piawaian Makanan UK pada tahun 2001 pula menyatakan kebanyakan kicap yang dihasilkan daripada kicap yang dihidrolisis, 22 peratus daripada sampelnya mengandungi bahan kimia yang boleh menyebabkan kanser. Bahan yang dikenali sebagai 3-MCPD, iaitu 3-monocloropropane-1,3-diol dikatakan melebihi daripada tahap keselamatan yang ditetapkan oleh pihak Kesatuan Eropah. Oleh itu, bahan yang terkandung dalam sos soya ini apabila melebihi tarikh luputnya boleh memudaratkan kesihatan pengguna.
(sumber: http://mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=736084)

TONTONLAH VIDEO MEMBUAT KICAP TULIN



INGIN MENJADI USAHAWAN KICAP

Kami mampu membimbing anda menjadi usahawan kicap asli yang bermula dengan modal yang rendah. Walaupun proses membuat kicap memerlukan masa 5 bulan sebagaimana tayangan video di atas, namun kami mempunyai teknik membolehkan kicap dikeluarkan dalam masa yang singkat.

Masa diperlukan untuk pemeraman kayang soya bagi dijadikan kicap ialah selama 5 bulan. Hasil pemeraman soya untuk dijadikan kicap dinamakan "air miromi" yang seterusnya diproses menjadi kicap asli samaada kicap masin, manis, pekat, cair dan sebagainya.

Untuk mengeluarkan kicap secara kos yang rendah, anda tidak perlu memeram (fermentasi) kacang soya, sebaliknya terus membeli "air miromi" yang telah diproses dan terus diproses menjadi kicap.

Kami akan mengajar anda teknik memasak kicap daripada air miromi sehinggalah kepada teknik pembotolan dengan resepi yang tidak perlu diubahsuai lagi. Resepi yang sama juga digunakan oleh syarikat besar.Kami akan akan membantu anda mendapat bekalan "air miromi" disamping bahan-bahan lain yang diperlukan dalam pembuatan dan pembotolan kicap.

Disamping itu kami akan membimbing anda dari langkah permulaan yang diperlukan dalam menjadi usahwan kicap. Bermula dari keperluan memiliki sijil kursus pengendali makanan, mendaftar perniagaan, keperluan perundangan dalam Akta Makanan 1983, membuat ujian makmal, mendapatkan bar code dan mendaftar jenama produk anda.

Kepada belia dan siswazah lengkapkan diri dengan pengtahuan teknikal mengeluarkan produk seperti produk kicap. Mulakan perniagaan secara kecilan, kemudian pohonlah kemudahan dana yang sediakan untuk mengembang perniagaan seperti dana-dana berikut:-


DANA BELIA 1MALAYSIA

Dana Belia 1Malaysia yang dilancarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memberi peluang kepada anak muda atau golongan belia meningkatkan kreativiti dan potensi diri serta pada masa sama, berkongsi segala-galanya dengan masyarakat. dana itu akan menjadi pemangkin kepada generasi muda untuk menunjukkan kualiti kepimpinan seawal mungkin selari dengan gagasan 1Malaysia. Secara dasarnya, ia adalah satu idea yang perlu kita lakukan sebagai insentif kepada belia menjalankan projek pilihan mereka selagi ia selari dengan tema nasional 1 Malaysia.

PERNIAGAAN

Dalam aspek perniagaan, Program Pembangunan Usahawan Muda (PPUM) adalah juga merupakan satu inisiatif strategik TEKUN Nasional untuk menggalakkan penyertaan lebih ramai golongan muda serta belia untuk mencebur diri dalam bidang usaha niaga dan perniagaan. Bagi melaksanakan program ini dengan lebih tersusun dan berkesan, pihak TEKUN Nasional akan mengenal pasti syarikat-Syarikat yang berpotensi untuk menyediakan peluang-peluang perniagaan (Business Opportunities) kepada para belia yang terlibat dengan program ini.

Syarikat-syarikat ini juga adalah merupakan Syarikat Rakan Strategik kepada TEKUN Nasional yang terlibat dengan Program Rakan Niaga serta Syarikat-Syarikat yang berpotensi dan kukuh yang akan bertindak sebagai pembimbing dan mentor. Menerusi Program ini, TEKUN Nasional dengan kerjasama Syarikat-syarikat Rakan Strategik tersebut akan menyediakan maklumat, peluang-peluang perniagaan, pinjaman modal, khidmat nasihat dan bimbingan, sokongan perniagaan serta jaringan usahawan kepada para belia yang menyertai program ini.

TEKUN Nasional juga akan bekerjasama dengan pihak Kementerian Belia dan sukan bagi menjayakan program ini. Adalah diharapkan semoga dengan pelaksanaan program ini maka lebih ramai golongan muda serta para belia dan golongan siswazah terutamanya dapat mencebur diri dalam bidang perniagaan dan seterusnya menjadi usahawan muda yang berpotensi dan berjaya.

TABUNG EKONOMI BELIA

Skim Tabung Ekonomi Belia (STEB) di bawah Kumpulan Wang Amanah Pembangunan Ekonomi Belia adalah merupakan tabung amanah yang diuruskan oleh Kementerian Belia dan Sukan. Ia bertujuan untuk memberi pinjaman perniagaan kepada golongan belia. Kementerian Belia dan Sukan Malaysia (KBS) berperanan menyediakan dana pinjaman dan melantik institusi kewangan sebagai pengurus dana yang bertanggungjawab untuk memproses, mengeluarkan dan mengutip balik bayaran pinjaman.

SKIM BELIA NIAGA-I

Sementara itu, Skim Belia Niaga-I (SBN) juga disediakan kepada golongan belia. Ia adalah satu program di mana Kementerian Belia & Sukan (KBS) menawarkan pinjaman melalui peruntukan Tabung Dana Kumpulan Wang Amanah Ekonomi Belia kepada belia-belia yang berpotensi di dalam bidang-bidang keusahawanan dan perniagaan terpillih. Tujuan pembiayaan adalah untuk modal kerja (membeli bahan mentah), pembelian peralatan perniagaan, aset tetap atau tapak perniagaan di kalangan golongan belia.



Kami boleh membantu mencapai impian anda melalui kursus dan bimbingan yang kami kendalikan.


Tempat Kursus : 
WMK FOOD INDUSTRIES
Lot 14915 Taman Mengkuang Indah
Tingkat Bawah, Kg. Padang Mengkuang
Bukit Payung, 21600 Marang
Terengganu.

HUBUNGI : JIKA ANDA BERMINAT MENGIKUTI KURSUS ANDA
BOLEH HUBUNGI KAMI.


H/P : 013-9389712 (CALL/SMS/WHATAPPS)

WALAUBAGAIMANAPUN ANDA BOLEH MENGHADIRI KURSUS INI BILA-BILA
MASA YANG SESUAI DENGAN ANDA SEPERTI SYARAT-SYARAT BERIKUT :

1. Sekiranya anda berminat untuk mengikuti kelas secara perseorangan, kelas secara ekseklusif diadakan mengikut waktu dan masa yang sesuai dengan anda setelah mengatur dengan pengurusan kami.

2. Masa yang diperlukan untuk satu-satu kelas selama lebih kurang 4 jam

3. Kelas di  Marang, berdekatan dengan Bandaraya Kuala Terengganu.

4. Dapat membuat tempahan awal bagi memastikan waktu yang sesuai dengan anda dapat dipenuhi.

5. Yuran kelas individu RM 500.00

6. Peserta perseorangan dibenarkan membawa seorang pembantu, seperti ahli keluarga/kawan atau pekerja dengan bayaran tambahan RM 150.00 setiap tambahan penyertaan

Hubungi 013-9389712 untuk menetapkan masa.


Read more at 
http://wmkfoodindustries.blogspot.my

44 comments:

  1. Kami adalah sebuah organisasi yang ditubuhkan untuk membantu orang yang memerlukan

    bantuan, seperti bantuan kewangan. Jadi, jika anda akan melalui kewangan

    masalah, jika anda mempunyai keadaan huru-hara kewangan dan anda memerlukan dana untuk

    memulakan perniagaan anda sendiri atau anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang atau membayar

    bil, memulakan perniagaan yang baik atau anda mendapati sukar

    mendapatkan pinjaman modal dari bank-bank tempatan, hubungi kami hari ini melalui e - mail

    rebeccawilliamsloanfirm@gmail.com


    "Jadi, jangan biarkan peluang ini berlalu begitu sahaja,

    Anda dinasihatkan untuk melengkapkan dan mengembalikan butiran di bawah ..


    Nama awak: ______________________

    Alamat anda: ____________________

    Negara awak: ____________________

    Tugas anda: __________________

    Jumlah pinjaman yang diperlukan: ______________

    Tempoh pinjaman: ____________________

    Pendapatan bulanan: __________________

    Nombor telefon: ________________

    Adakah anda memohon pinjaman sebelum: ________________

    Jika anda telah memfailkan pinjaman sebelumnya, di mana anda dirawat dengan jujur? ...


    Bertindak cepat dan keluar dari tekanan kewangan, keadaan huru-hara, dan cabaran

    hubungi REBECCA WILLIAMS LOAN FIRM hari ini melalui e - mail:

    rebeccawilliamsloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

      Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

      Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

      Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

      Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

      Delete
  2. apakah campuran pemasaran yang digunakan oleh syarikat Jalen enterprise..?

    ReplyDelete
  3. ​​Hello,
    Are you in need of urgent financial assistance for a personal purpose or for your business needs?
    Here is some good news for you. This great company KATHLEEN FOSTER LOAN FIRM offer loans to individuals and corporate firms at the lowest annual percentage rate 2%.
    Contact them today to get:-
    *Hard Money Loans
    *Business Loan
    *Debt Consolidation Loan
    *Personal Loan
    *Business Expansion Loan
    *Student Loan
    *Agricultural Development Loan
    ...And Lots more

    Email: kathleenfosterloanfirm@gmail.com​
    You can also contact their HEADQUARTERS via:
    kathleenfosterloanfirmUS@gmail.com

    Name of creditor: Mrs. Kathleen

    ReplyDelete
  4. Halo,
    Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera untuk tujuan peribadi atau keperluan perniagaan anda?
    Berikut adalah berita baik untuk anda. Syarikat besar ini KATHLEEN FOSTER LOAN FIRM menawarkan pinjaman kepada individu dan firma korporat pada kadar peratusan tahunan terendah 2%.
    Hubungi mereka hari ini untuk mendapatkan: -
    * Pinjaman Wang Keras
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman Penyatuan Hutang
    *Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Pengembangan Perniagaan
    *Pinjaman pelajar
    * Pinjaman Pembangunan Pertanian
    ... Dan Banyak lagi

    E-mel: kathleenfosterloanfirm@gmail.com
    Anda juga boleh menghubungi HEADQUARTERS mereka melalui:
    KathleenfosterloanfirmUS@gmail.com

    Nama pemiutang: Puan Kathleen

    ReplyDelete
  5. Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya mempunyai toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
     jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
     semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.
     e-mel: (rebeccawalker700@gmail.com)
     nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
     e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)

    ReplyDelete
  6. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang karena hutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat dapat diandalkan yaitu Bunda Alicia Radu yang mendapatkan pinjaman saya dari 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan tekanan suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan sehingga saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Bunda Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Bunda Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  8. Nombor Whatsapp saya: 62 838-2119-1900
    E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
    Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
     jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: 62 838-2119-1900
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
     semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

    ReplyDelete
  9. Nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
    Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
     jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
     semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

    ReplyDelete
  10. Halo, nama saya ialah Victoria Alberto, mangsa penipuan di tangan peminjam palsu. Saya telah kehilangan kira-kira Rp6,000,000, juta rupiah kerana saya memerlukan modal besar sebesar Rp300,000,000, juta rupiah saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. perniagaan saya dimusnahkan, dan dalam proses saya kehilangan anak saya. Saya tidak dapat berdiri lagi. Pada suatu hari saya bertemu rakan lama saya yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Olivia Daniel, yang pada akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman dalam sebuah syarikat. ibu yang baik saya ingin menggunakan peluang ini untuk mengucapkan terima kasih, dan semoga Tuhan terus memberkati anda. saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada warga Indonesia, bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman cepat, hanya daftar melalui Puan Olivia Daniel melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com ). anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: (victoriaalberto78@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
    Terima kasih

    ReplyDelete
  11. Nama saya Susi dari Indonesia, saya telah mencari pinjaman asli sejak sekian lama dan semua yang saya dapatkan adalah penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya, mereka mengambil wang saya tanpa memberi pinjaman, harapan saya adalah hilang, saya berasa keliru dan kecewa, maka saya merasa sangat sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu melakukan apa-apa kaitan dengan pinjaman dalam talian lagi, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari seorang kawan, saya memberitahunya semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, bahawa dia tahu pemberi pinjaman yang jujur ​​bernama Puan Alicia Radu bahawa dia boleh membantu saya, bahawa dia hanya mendapat pinjaman dari Puan Alicia Radu, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon, saya lakukan seperti yang dia memberitahu saya, saya pakai, saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan terkejut dengan kejayaan saya mendapat pinjaman 300 juta rupiah, saya tidak percaya saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan. Saya sangat gembira dan saya berterima kasih kepada ALLAH, kerana saya tidak percaya peminjam yang jujur ​​seperti ini masih wujud

    Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (susi85746@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu

    ReplyDelete
  12. Nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
    Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
    jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

    ReplyDelete
  13. Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda

    ReplyDelete
  14. Halo, saya mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang Bagaimana ALLAH menggunakan Puan Olivia Daniel untuk mengubah hidup saya daripada kemiskinan. Sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan.

    Nama saya Suherman saya dari Surabaya Kota di Indonesia setelah berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu 15 juta rupiah Indonesia Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari peminjam pinjaman online yang itu adalah kredit yang sah dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk memberi nasihat kepada saya tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, Kami bercakap mengenainya dan kesimpulan kami memberitahu seorang wanita bernama Puan Olivia Daniel. Saya memohon untuk pinjaman sebanyak 700 juta rupiah Indonesia dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, Saya bersetuju tanpa tekanan dan persediaan telah dibuat untuk memindahkan dana ke pinjaman saya ke akaun bank saya dalam masa kurang dari 24 jam dan pinjaman itu didepositkan ke dalam saya akaun bank tanpa penangguhan.
    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima alart dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 700 juta rupiah Indonesia. Saya sangat gembira bahawa akhirnya ALLAH menjawab doa saya dengan menggunakan ibu untuk membantu saya mendapatkan pinjaman saya yang boleh memberi harapan saya. Ramai terima kasih kepada Puan, Olivia Daniel kerana membuat kehidupan yang adil untuk saya,

    jadi saya menasihatkan sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman yang saya maksudkan sebagai pemberi pinjaman pinjaman sebenar untuk sila hubungi ibu (oliviadaniel93@gmail.com)

    Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (suherman3860@gmail.com)
    sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga ALLAH terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran

    ReplyDelete
  15. CEO PERUSAHAAN PINJAMAN GRAND ALEXANDER
    Email PERUSAHAAN: gracealexanderloancompany@gmail.com
    CEO Tel.: +1(407)792-5682
    WhatsApp: +1(407)792-5682
    Penguji: Ny.Yung kun Eugene
    Alamat: Bangka Belitung, Indonesia
    Hibah Pinjaman: Rp. 100.000.000
    Bank Central Indonesia
    Penguji email: yungkuneugene@gmail.com

    Saya Ny. Yung kun Eugene dari Bangka Belitung, ini email saya jika Anda ingin menghubungi saya: yungkuneugene@gmail.com. Saya ingin membagikan kisah nyata saya di platform ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman modal ventura sebesar Rp. 100.000.000 dari pemberi pinjaman yang sah. Saya selalu gagal dan saya bahkan scam sampai saya melihat kesaksian Ny. Rahma Henny di platform ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari GRACE ALEXANDER LOAN COMPANY.

    Saya menghubungi CEO, Ms. Grace Alexander, minggu lalu, saya mengajukan pinjaman dari Mother Grace dan saya terkejut, pinjaman saya disetujui dan setelah 2 jam aplikasi saya, jumlah Rp100.000.000 ditransfer ke bank BCA saya Akun. Saya ingin menyarankan semua orang untuk menghubungi perusahaan pinjaman PERUSAHAAN GRACE ALEXANDER LOAN yang sah.

    ReplyDelete
  16. Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara Indonesia di platform ini, Allah sepenuhnya setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah bertahan sejak Agustus 2017, kesaksian saya dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
    Nama saya Haerul, seorang Muslim dalam agama dan saya berasal dari kota Bandung Indonesia
    Saya seorang pemasar dan juga penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (haerulh160@gmail.com). Saya ingin menggunakan platform ini untuk memberi tahu semua warga negara Indonesia tentang apa yang telah dilakukan oleh perusahaan pinjaman Ny. Olivia Daniel kepada saya. Platform ini untuk memberi tahu mereka yang membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus untuk berhati-hati karena internet dan blog penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan penipuan yang hanya ada di sini untuk merobek uang hasil jerih payah Anda.

    Seperti yang dapat Anda lihat di foto profil saya, saya memiliki hutang besar dan saya memutuskan untuk mencari pinjaman online untuk melunasi hutang saya dan saya menghubungi perusahaan pinjaman dari syngapore yang pada bulan Maret 2017, dan saya ditipu oleh pemilik perusahaan dengan meminta saya untuk Membayar banyak biaya, saya membayar dan pada akhirnya saya tidak mendapatkan pinjaman, saya kehilangan sekitar 20 juta ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena saya mengajukan pinjaman 900 juta dan dengan semua biaya yang saya bayar saya tidak mendapatkan pinjaman dan saya sangat Frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan saya bangkrut dan muak dengan kehidupan.

    Jadi Allah sangat baik, saya berdoa dan bahwa Allah mengarahkan saya ke seorang pelayan dan saya browsing internet ketika saya menemukan kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Yuli melalui email: (yuliy3531@gmail.com)
    Siapa dari Jakarta Selatan di Indonesia, bagaimana Allah mengubah kehidupan keuangannya melalui perusahaan pinjaman dan dia meminta saya untuk menghubungi email ibu Olivia Daniel: (oliviadaniel93@gmail.com) dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Olivia Daniel dan dia memberi saya keberanian dan Saya mengajukan pinjaman dari ibu Olivia Daniel dan saya menerima pinjaman yang saya cari selama ini dan Allah akan terus memberkati Yuli karena telah memperkenalkan saya

    ReplyDelete
  17. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  18. Nama saya Vania hilman dari Malaysia dan saat ini tinggal di Dubai. Seorang ibu tunggal dengan 2 anak. Saya berdoa dan saya memikirkan kesaksian di internet minggu ini dengan nama PERUSAHAAN RIKA ANDERSON LOAN. Ibu Rika membantu saya dengan $ 60.000 USD.

    PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
    Email kantor, rikaandersonloancompany@gmail.com
    Whatsapp: +19147057484

    Saya benar-benar membutuhkan mereka, pada awalnya saya tidak pernah mempercayai mereka, tetapi setelah memenuhi permintaan mereka, saya mendapatkan pinjaman saya. Hari ini saya membayar hutang saya dan saya juga bangga dengan apartemen saya sendiri. Ibu dan dua teman saya mengambil keuntungan dari penawaran ini, dan saya juga ingin seluruh negara mengambil keuntungan dari penawaran yang murah hati ini. ini email pribadi saya vaniahilmanaki@gmail.com.

    Penguji: Vania hilman
    Negara Sekarang: Dubai (UEA)
    Jumlah Pinjaman: $ 60.000
    email: vaniahilmanaki@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Salam kepada semua orang yang membaca kesaksian saya. Nama saya Aliyah Danladi dari Jln Moch.Toha Gg.Ripah No 9, Bandung, Indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman online karena begitu banyak pemberi pinjaman internet di sini adalah penipu dan mereka hanya berbagi cerita palsu, saya meminta pinjaman sebesar Rp40.000.000 dari seorang wanita di Canadan pada 4 Oktober, 2019 dan saya kehilangan uang saya dengan biaya yang tidak ada habisnya tanpa mendapat pinjaman.

    Pada 11 November 2019, seorang rekan dari kantor saya Ny. Novia Antonous dengan email noviaantonous@gmail.com, memberi tahu saya bagaimana dia mengajukan pinjaman dari RIKA ANDERSON LOAN COMPANY dan dia akhirnya mendapatkan pinjaman tanpa penundaan. Saya tidak pernah percaya sampai saya pergi dengannya ke bank untuk mengkonfirmasikannya dan saya kagum bahwa saya telah kehilangan begitu banyak uang hanya untuk mendapatkan pinjaman. Saya juga melihat kesaksian di facebook dan blog tentang pekerjaan baik Bunda RIKA PERUSAHAAN ANDERSON LOAN COMPANY. Saya juga menghubungi Zulaikha Yugesh di email zulaikhayugesh@gmail.com setelah saya melihat kesaksiannya di blog.

    Semoga Tuhan memberkati CEO RIKA ANDERSON untuk apa yang telah dia lakukan pada saya dan keluarga saya, saya memberi tahu teman saya untuk memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik. PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp45.000.000
    Saya mematuhi syarat dan ketentuan pinjaman perusahaan dan permohonan pinjaman saya disetujui untuk saya tanpa tekanan dan kesulitan.

    Akhirnya, saya menerima pinjaman di rekening bank saya dan saya memberi tahu teman saya yang memperkenalkan saya untuk menerima pinjaman dan saya juga memperkenalkan banyak orang kepada PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON dan mereka semua senang dan juga bersaksi tentang kejujuran ibu Rika. Jika Anda membaca kesaksian saya dan membutuhkan pinjaman sehingga Anda juga akan memberikan bukti kejujuran ibu yang baik.

    jadi saya menggunakan cara ini untuk memberi tahu setiap orang Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON

    via EMAIL: rikaandersonloancompany@gmail.com
    WHATSAPP: +19147057484

    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: aliyahdanladi@gmail.com

    Semoga Allah memberkati semua orang karena membaca kesaksian saya.

    ReplyDelete
  20. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya mendapat pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami lender online yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya ke sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk berlari, sehinggalah satu hari setia bahawa kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan menyayangi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  21. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  22. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    ReplyDelete
  23. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  24. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat rakan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  25. My name is Mrs Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete
  26. Halo, nama saya SALSABILLA ZULFKAR memangsa hukuman di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp. 30.000.000 karena saya butuh modal besar Rp. 300.000.000, Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. Perdagangan saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan anak dan ibu saya. Saya tidak tahan lagi dengan kejadian ini. Minggu lalu saya bertemu dengan seorang teman lama yang mengundang saya ke seorang ibu yang baik, Ms. KARINA ROLAND LOAN COMPANY, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman sebesar Rp.500.000.000,00

    Ibu yang baik, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk menerima ucapan terima kasih saya, dan semoga Tuhan terus memberkati ibu yang baik KARINA ROLAND dan teman saya. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberikan nasihat kepada orang Indonesia lainnya, ada banyak penipu di sana, jadi jika Anda memerlukan pinjaman dan keamanan dan siapa pun yang membutuhkan pinjaman harus cepat, hubungi KARINA ROLAND melalui email karinarolandloancompany@gmail.com
    Anda masih dapat menghubungi ibu whatsApp nomor +1 (585) 708- 3478
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email: (salsabillazulfikar4@gmail.com). untuk informasi lebih lanjut.

    ReplyDelete
  27. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya mendapat pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami lender online yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya ke sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk berlari, sehinggalah satu hari setia bahawa kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan menyayangi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    ReplyDelete
  28. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  29. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman yang berbeda, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang karena hutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat andal yaitu Bunda Alicia Radu yang mendapatkan pinjaman saya dari 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan tekanan suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan sehingga saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Bunda Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Bunda Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    ReplyDelete
  30. Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan pinjaman pemberi pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH menolong saya dengan Ibu Alicia Radu setelah saya tertipu dengan 6 pinjaman pinjaman. Saya hampir putus harapan sehingga ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebanyak RM 10,000 daripada ibu Alicia Radu dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan kadar faedah 2%.

    Saya sangat terkejut ketika memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya hantar dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah. Oleh itu, saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi emel Alicia Radu ibu: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

    dan anda masih boleh menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (robbi5868@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (azmi88455@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu,
    semoga ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu Dan adalah Keluarga

    ReplyDelete
  31. Negara: Indonesia
    WhatsApp: +62 838-3669-4853
    Alamat: Surabaya
    email saya: nurbrayani750@gmail.com
    nama saya Nurbrayani, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan ALLAH yang baik dalam hidup saya, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak pemberi pinjaman palsu ada di internet, tetapi mereka sangat asli dalam pemberi pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari pemberi pinjaman 2 kredit yang curang, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman yang andal. Ny. Alicia Radu Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp350.000.000 dari Ny. Alicia Radu dengan sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk membagikan pekerjaan yang baik dari ALLAH melalui Bunda Alicia Radu dalam kehidupan keluarga saya.

    Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurbrayani750@gmail.com)
    Nomor WhatsApp saya: +62 838-3669-4853
    jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu

    ReplyDelete
  32. Are you in a financial crisis, looking for money to start your own business or to pay your bills?
    GET YOUR BLANK ATM CREDIT CARD AT AFFORDABLE PRICE*
    We sell this card to all our customers and interested buyers worldwide,Tho card has a daily withdrawal limit of $5000 and up to $50,000 spending limit in stores and unlimited on POS.
    **WHAT WE OFFER**
    *1)WESTERN UNION TRANSFERS/MONEY GRAM TRANSFER*
    *2)BANKS LOGINS*
    *3)BANKS TRANSFERS*
    *4)CRYPTO CURRENCY MINNING*.
    *5)BUYING OF GIFT CARDS*,
    *6)LOADING OF ACCOUNTS*
    *7)WALMART TRANSFERS*
    *8)BITCOIN INVESTMENTS*
    *9)REMOVING OF NAME FROM DEBIT RECORD AND CRIMINAL RECORD*
    *10)BANK HACKING*
    email blankatmmasterusa@gmail.com
    you can also call or whatsapp us Contact us today for more enlightenment

    +1(539) 888-2243
    WE ARE REAL AND LEGIT...........2019 FUNDS/FORGET ABOUT GETTING A LOAN..

    IT HAS BEEN TESTED AND TRUSTED

    whatsapp only ===>>   +1(539) 888-2243

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
    Negara: Indonesia
    Nama: Siti Aminah
    Alamat: Jakarta Barat
    Nombor WhatsApp: +62 859-4202-5695
    e-mel saya: sitiaminah6749@gmail.com

    Sudah tiga tahun saya memberi kesaksian mengenai ibu Alicia Radu bagaimana dia menolong saya dan keluarga

    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya cadangkan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka tetap menjadi syarikat pinjaman yang sebenarnya. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana ditangkap oleh orang kerana berhutang.

    Saya hampir menyerah sehingga saya meminta nasihat seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang penangguhan atau kekecewaan, jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan daripada Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kewangan saya. Anda mesti menganggap diri anda sangat bertuah kerana berpeluang membaca kesaksian ini hari ini. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com)
    jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga dapat menolong orang lain setelah anda menerima pinjaman anda.

    Nombor WhatsApp Saya: +62 859-4202-5695
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com)
    hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)

    ReplyDelete
  34. Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan pinjaman pemberi pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH menolong saya dengan Ibu Alicia Radu setelah saya tertipu dengan 6 pinjaman pinjaman. Saya hampir putus harapan sehingga ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebanyak RM 10,000 dari ibu Alicia Radu dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan kadar faedah 2%.

    Saya sangat terkejut ketika memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya hantar dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah. Oleh itu, saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi emel Alicia Radu ibu: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

    dan anda masih boleh menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (robbi5868@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (azmi88455@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu,
    semoga ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu Dan adalah Keluarga

    ReplyDelete
  35. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  36. Negara: Indonesia
    WhatsApp: +62 838-3669-4853
    Alamat: Surabaya
    email saya: nurbrayani750@gmail.com
    nama saya Nurbrayani, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan ALLAH yang baik dalam hidup saya, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak pemberi pinjaman palsu ada di internet, tetapi mereka sangat asli dalam pemberi pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari pemberi pinjaman 2 kredit yang curang, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman yang andal. Ny. Alicia Radu Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp350.000.000 dari Ny. Alicia Radu dengan sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk membagikan pekerjaan yang baik dari ALLAH melalui Bunda Alicia Radu dalam kehidupan keluarga saya.

    Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurbrayani750@gmail.com)
    Nomor WhatsApp saya: +62 838-3669-4853
    jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu

    ReplyDelete
  37. Nama saya: Etin supriatin
    Negara: Indonesia
    Pinjaman yang disetujui: Rp450.000.000 bank: bri bank
    email: (supriatinetin123@gmail.com)

    Halo semuanya, nama saya ETIN SUPRIATIN
    Saya ingin membagikan kesaksian yang luar biasa ini
    bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari BELINDA CHRISTOPHER LOAN COMPANY ketika kami diusir dari rumah kami ketika saya tidak dapat membayar tagihan saya lagi karena patah hati,
    Setelah ditipu oleh berbagai perusahaan secara online dan pinjamannya ditolak oleh bank saya dan beberapa credit union lain i
    dikunjungi. Sampai suatu hari saya berjalan dengan malu-malu
    seorang teman sekolah lama yang memperkenalkan saya pada BELINDA CHRISTOPHER LOAN COMPANY
    Awalnya saya mengatakan kepadanya bahwa saya tidak siap mengambil risiko apa pun lagi
    untuk mengajukan pinjaman online lagi, tetapi dia meyakinkan saya bahwa saya tidak perlu khawatir bahwa saya akan menerima pinjaman dari mereka. Seketika berpikir,
    karena tunawisma saya, saya mengikuti uji coba dan mengajukan pinjaman, untungnya itu disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman Rp450.000,00 dari
    {belindachristopherloancompany@gmail.com}. Saya senang saya mengambil risiko dan mengajukan pinjaman. Saya dan keluarga saya sekarang bahagia sekarang saya memiliki rumah dan bisnis sendiri. Semua rasa syukur saya sampaikan kepada BELINDA CHRISTOPHER LOAN COMPANY yang telah memberi makna pada hidup saya ketika saya mengira semua harapan telah hilang. Anda dapat menghubungi mereka melalui email (belindachristopherloancompany@gmail.com) atau whatsap +1 (347) 797-0786 jika Anda membutuhkan pinjaman cepat dan nyata, Anda masih dapat menghubungi saya melalui (supriatinetin123@gmail.com) untuk informasi lebih lanjut.

    BELINDA CHRISTOPHER LOAN COMPANY
    whatsapp: +1 (347) 797-0786
    alamat email: belindachristopherloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  38. ¿Necesitas ayuda financiera? ¿Estás en alguna crisis financiera o necesitas fondos para poner en marcha tu propio negocio? ¿Necesitas fondos para saldar tu deuda o pagar tus facturas o empezar un buen negocio? ¿Tienes un crédito bajo? calificación y le resulta difícil obtener servicios de capital de los bancos locales y otras instituciones financieras? Aquí tiene la oportunidad de obtener servicios financieros de nuestra empresa.
    * Finanzas comerciales
    *Finanzas personales
    *Financiación de las empresas
    * Financiamiento de la construcción
    * Finanzas comerciales y muchos más: tasa de interés [A.P.R @ 1%];
    Contáctenos por correo electrónico: (financialserviceauthority400@gmail.com)
    Puede pedir prestado hasta [10.000.000,00 €]
    Y también un mínimo de [50.000,00 €] que es el mínimo que podemos prestar

    También puede llegar a través de los siguientes

    ☎ ::::::::::::> + 1 (872) 639 9724
    WhatsApp: +1 (872) 639 9724
    correo electrónico: (financialserviceauthority400@gmail.com)

    ReplyDelete
  39. Halo, semua, tolong, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk menyampaikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi wanita kaya dan sekarang saya menjalani kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesukaran membiayai,


    Setelah berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan saya ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah secara kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk meminta nasihat daripada rakan saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami membincangkannya dan kesimpulannya adalah mengenai seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat


    Saya memohon jumlah pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah rendah 2%, sehingga pinjaman yang diluluskan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan jaminan untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.


    Saya fikir itu adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira kerana akhirnya Tuhan memakbulkan doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan penghargaan sebenar, yang dapat memberikan harapan kepada hati saya.


    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana menjadikan hidup adil bagi saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU whatsapp: +1 (254) 276 -8402. untuk maklumat lebih lanjut mengenai cara mendapatkan pinjaman anda,

    E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU whatsapp: +1 (254) 276-8402.


    Jadi, terima kasih banyak kerana meluangkan masa anda untuk membaca mengenai kejayaan saya dan saya berdoa semoga Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Saya bernama kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk lebih banyak rujukan melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  40. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddydouble334@yahoo.com

    ReplyDelete
  41. Nama saya Suyono Ratha, saya ingin menggunakan media ini untuk menasihati semua orang agar berhati-hati mendapatkan pinjaman Internet kerana banyak peminjam internet di sini semua penipu dan mereka hanya cerita untuk menipu wang anda, saya meminta pinjaman Rp750, 000,000, 00 dari seorang wanita di Turki dan saya memperoleh Rp25.000.000 tanpa mendapat pinjaman,

    Pada 12 Januari 2020, rakan saya KABU-LAYU di tempat kerja saya memerlukan saya pinjaman dari ACCESS LOAN FIRM dan dia akhirnya Menerima pinjaman. Saya tidak pernah mempercayainya sehingga saya pergi bersamanya ke bank untuk mengesahkannya dan saya kagum kerana saya sangat banyak wang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

    Semoga Tuhan memberkati Puan MARIA ALEXANDER atas apa yang telah dilakukannya kepada saya dan keluarga, saya memerlukan rakan-rakan saya untuk memaklumkan saya kepada seorang ibu yang baik.MARIA ALEXANDER, ACCESS LOAN FIRM, semoga dia memerlukan dan saya meminta pinjaman sebanyak Rp750,000,000, 00
    Saya memerlukan terma dan syarat pinjaman syarikat dan permohonan pinjaman saya diluluskan untuk saya tanpa tekanan dan kesukaran.


    Akhirnya, saya mendapat pinjaman di akaun bank saya dan saya meminta rakan saya KABU-LAYU untuk menerima pinjaman dan saya juga menyediakan banyak orang kepada Puan MARIA ALEXANDER ibu yang baik berharap mereka juga mendapat pinjaman mereka tanpa berlengah ..
    Saya mahu anda yang membaca kesaksian saya menghubungi ibu yang baik, anda memerlukan pinjaman dan anda juga akan memberikan bukti ibu yang baik.

    jadi saya menggunakan cara ini untuk setiap orang Indonesia dan orang lain yang sesuai yang membaca kesaksian saya dan dia memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan MARIA ALEXANDER melalui EMAIL: (mariaalexander818@gmail.com) (Whatsapp: +1 (254) 276-8402

    Anda masih boleh menghubungi saya memerlukan lebih banyak maklumat melalui EMAIL: suyonoratha@gmail.com

    Anda juga boleh menghubungi rakan saya KABU-LAYU melalui EMAILnya: kabulayu18@gmail.com
    terima kasih sekali lagi kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan dan kesejahteraan.

    ReplyDelete
  42. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddyteddy2234@gmail.com

    ReplyDelete
  43. I saw so many people talking about a young man called Mr Mark Toray and i kept wondering if he is really an expert trader like they say and not a scammer like the others, then i contacted him and i was shocked and amazed that with just $1000 i invested, Mr Mark helped me managed my account and after 7 days of trading, i made my first withdrawal of $12,900. I’m so happy sharing this testimony with you all, you can contact him via Telegram: @Mark4toray_fx, WhatsApp:+1 (301) 410‑5007, Email: Marktoray8@gmail.com

    ReplyDelete